Johanneskerk 800 jaar

“Verbinding”   800 jaar kerkelijke gemeente Diepenheim

Dit jaar is het 800 jaar geleden dat de kerkelijke gemeente Diepenheim tot stand kwam. Daar willen wij in het laatste weekend van oktober aandacht aan besteden.

Op vrijdagmorgen 25 oktober zijn er plannen om met de leerlingen van Obs Stedeke een programma te organiseren voor en door de leerlingen. Ook willen wij proberen om de Borgmanbekers van de kastelen te Diepenheim te laten zien aan de leerlingen.

Op zaterdagmiddag 26 oktober organiseren we samen met Ons genoegen, de Diepenheimse Schutterij, Koninklijke onderscheiden Harmonie, de Stedeker Daansers en diverse onderdelen van de Johanneskerk een bijzonder evenement.

Op zondagmorgen 27 oktober om 10:00 uur is er een oecumenische dienst waarin onze eigen predikant Ds. Rienke Vedders-Dekker zal voorgaan met medewerking van een groot koor bestaande uit de Troubadoers en Deeps Vocaal en enkele Diepenheimers.

De kerk zal ook worden versierd door de enthousiaste groep van het liturgisch bloemschikken.

Ook zal er  via verschilende media veel aandacht aan worden besteed. Begin oktober gaan we een jubileum-Kontakt uitgeven en op vrijdag 25 oktober een herinneringsboekje over 800 jaar kerkelijke gemeente.

Volg ook deze website en onze Facebook-pagina.